niedziela, 9 lipca 2023

Historia powszechna. Starożytność. Józef Wolski. /607 stron / .

 

Zdjęcie: własne. Prezentowana książka jest książką biblioteczną. Służyła mi dzielnie na pierwszym roku studiów historycznych. Zaznaczam, że są nowsze pozycje, między innymi Adam Ziółkowski - Historia powszechna. Starożytność - którą posiadam we własnym księgozbiorze. Zaś książka Józefa Wolskiego - mimo, że cegiełka, to jest skonstruowana w taki sposób, że czyta się ją bardzo szybko - i - co najważniejsze - lektura nie nuży. A zawdzięczać to możemy bardzo dobrej konstrukcji dzieła. Polecam ją , znajdziecie w każdej bibliotece. Przypomniała mi wiele, na przykład na temat rzeźby hellenistycznej, czy przemian politycznych na Bliskim Wschodzie w antyku. 

Ps.Od 15 - go lipca do 21  - go lipca przerwa na blogu. Nie będę do Was w tym czasie ani wchodził, ani komentował.

32 komentarze:

  1. Świetnie, że pozyskując wiedzę, nie będziemy czuli się znudzeni.

    Życzę miłego czasu dla siebie podczas przerwy blogowej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli to taka perełka, o którą trzeba dbać. Odpoczywaj w trakcie przerwy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze wiedzieć. Będę miała ten tytuł na oku. Udanej przerwy i dobrego odpoczynku. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno warto zgłębiać taką wiedzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zacna to cegiełka. Z pewnością ma w sobie ogrom wiedzy z tego okresu, a ja bardzo lubię Starożytność :-) .
    Miłego wypoczynku wśród szumu morskich fal...
    Wracaj zadowolony i z nową energią Jardianie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam, czytałam :) jak wiesz uwielbiam starożytność.
    Pozdrawiam i miłego odpoczynku

    OdpowiedzUsuń
  7. Tym razem książka nie dla mnie. Wolę w okresie wakacyjnym nieco lżejsze publikacje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zachęcająca książka - nie tylko ze względu na lubianą przeze mnie starożytność, ale i lekki styl autora, o którym wspominasz. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam również Julito :-) .

      Usuń
    2. Witam po blogowym urlopie. Mam nadzieję, że miło spędziłeś czas w trakcie wakacyjnego wyjazdu. :)

      Usuń
    3. Dziękuję Julito . Było cudnie nad Morzem w Łebie a także w Sopocie i Gdańsku.

      Usuń
  9. Mój osobisty historyk ma te książkę.
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
  10. Starożytność nie należy do moich ulubionych epok... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A szkoda, ja powoli się specjalizować zamierzam w antyku chrześcijańskim ;-) .

      Usuń
  11. Witam , ciekawa pozycja. Miłego odpoczynku.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdecydowanie warto poczytać. Ja.takie książki czytam po trochu popołudniami. Miłego wypoczynku Jardianie.

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu, byłem na Twym blogu, już jestem po powrocie ;-) .

      Usuń
  13. Witam serdecznie
    Mam nadzieję, że przerwa udana, że czas dobrze wykorzystany :) Ja też musiałam sobie zrobić małą przerwę, ale już wracam do pisania ;) Książka brzmi interesująco, na pewno pochłonie nie jednego pasjonata historii ;) Warto historię poznawać, tak zawsze myślałam i myśleć będę :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również pozdrawiam Klaudio. Jestem kolejnym blogowym Aniołem :-) .

      Usuń
    2. Tj. miało być - "Jesteś TY" - Klaudio, kolejnym blogowym Aniołem, nie ja , hihi, literówka, pozdrawiam :-) .

      Usuń
    3. Może to nie literówka, tylko tak miało być? Pozdrawiam :D

      Usuń

Trzy książki, trzy opinie.

  Michał Krupa - "Płytkie groby na Syberii". Lektura książki jest wstrząsająca. Po latach nic nie traci na aktualności, a pozostaj...