niedziela, 2 czerwca 2024

Miasta Wezuwiusza - Michael Grant.

 Miasta Wezuwiusza: Pompeje i Herkulanum - Michael Grant | Książka w  Lubimyczytac.pl - Opinie, oceny, ceny źródło zdjęcia:-> Lubimy Czytać. Pasjonująca to była lektura. Wprawdzie książka wyszła dawno temu i są nowe ustalenia archeologiczne, to niemniej - nic nie stracicie na jej lekturze. Napisana została z iście przystępnym językiem, świetne są opisy nie tylko życia codziennego mieszkańców Herkulanum i Pompejów, ale i doskonale nakreślone uwarunkowania geograficzne tych miast. Liczne są ilustracje czarno - białe i kolorowe, schematy, mapy. Podział książki na dość krótkie rozdziały też sprawia, że dziełko jest w odbiorze bardzo przyjemne. Książka - jak wspomniałem - być może traci na aktualności, ale język, konstrukcja, przystępność i lekkość w czytaniu przemawiają na plus. Poszukajcie :-) .

38 komentarzy:

  1. Wydaje mi się, że ta książka jest w zbiorach czytelniczych mojej drugiej połówki. Muszę zapytać, co o niej sądzi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno takie opracowania posiadają w sobie dużo wiedzy, która przecież się nie zmienia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedne imperia upadają, a inne powstają. Dobrze jest sobie poczytać o miastach Imperium Romanum, o zwyczajnym i niezwyczajnym życiu w tamtych czasach. Pozdrawiam w deszczową niedzielę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Skoro pasjonująca to będę ją miała na uwadze

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie opracowania musza znaleźć swoich czytelników :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W przypadku takich naukowych publikacji trzeba liczyć się z dezaktualizowaniem pewnych informacji. Niemniej przystępny sposób przekazania wiedzy, o którym napisałeś, a także tematyka ogółem, brzmią dla mnie zachęcająco. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. dobry styl potrafi uratować albo pogrążyć książkę. jeśli lektura płynie sama, to czytanie staje się czystą przyjemnością.
    - Varia czyta - też niezalogowana. nie wiem czemu można wejść na swój panel i dodać wpis, ale przy komentowaniu już nas strona nie rozpoznaje :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Varia, dziękuję za ten komentarz. No i odnośnie zalogowania - ja mam problemy na kilku blogach z tym : / .

      Usuń
  8. Super, że książka jest przyjemna w odbiorze. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O! To coś dla mnie :) Dziękuję za polecenie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wezmę od rodziców. Stoi u nich na półce, nawet to samo wydanie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odgrzebałem ze spamu. Nie wiem co ta platforma ostatnio wyczynia :-) .

      Usuń
  11. Pożyczę od rodziców. Stoi u nich na półce :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Warto mieć takie starsze wydania w swojej domowej biblioteczce, gdyż z czasem zyskują na dużej wartości.

    OdpowiedzUsuń
  13. It looks like something to take you away from the hot summer, full of promising stories and pictures from history.

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię historię starożytnego Rzymu oraz wulkanów,chętnie poszerzę swoją wiedzę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wiem czy sięgnęłabym po tę lekturę, gdybym zobaczyła ją na półce w bibliotece, ale tak o niej piszesz, że mam wielką ochotę ją poznać! Naprawdę ogromnie zaciekawiasz, zarażasz pasją w ten najbardziej pozytywny sposób :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Kurczę podziwiam Twoją pasję do zgłębiania historii. Ja też czasem lubię poczytać coś historycznego i zawsze znajdę inspirację u Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. Dziękuję za miłe słowa. Ale będzie przerwa wakacyjna do 31 go sierpnia :-) .

      Usuń
  17. To bardzo interesujący dla mnie temat ponieważ byłam w Pompejach kiedyś i trochę pozwiedzałam. Dzięki za polecenie tej pozycji. Na pewno słyszałeś o koncercie Floydów bez publiki na tamtejszej arenie który przeszedł do historii.

    OdpowiedzUsuń

Przerwa wakacyjna na blogu do 31 sierpnia.

 Jak powyżej. Od czasu do czasu będę Was odwiedzać .