czwartek, 22 lutego 2024

Królowa naszych czasów - Robert Hardman. E - book. /księgozbiór własny/ .

 Okładka książki Królowa naszych czasów. Najważniejsza biografia Elżbiety II Robert Hardman źródło zdjęcia:-> Lubimy Czytać. Kolejna książka z kategorii "Windsorowie" na moim blogu. Tym razem  - a raczej znów - e - book. Czytałem dość długo, z racji objętości. I powiem tak:-> najlepiej czytać biografie zmarłych już osób i coś jeszcze - nie sugerować się żadnym Netflixem - ja nie mam wykupionego do niego dostępu i nie zamierzam wykupywać, a to  z tej racji, że wszelakie ekranizacje serialowo - filmowe - odbiegają od prawdy. Jak wspomniałem - czytałem powoli. Książka wydaje się być solidną pozycją, z racji mnóstwa przypisów, bibliografii i podawania źródeł zdjęć. Elżbieta II - niesamowita postać, która do końca starała się wypełniać obowiązki, jakie spadły na nią w 1952 roku, po śmierci jej ojca. Swoją koronację uważała za akt ściśle religijny, i obrzęd w czasie jej namaszczenia olejami - zobowiązywał ją , według niej samej - do "bycia zawsze w pionie". Można powiedzieć, że byłą też ostoją brytyjskiej, niespisanej konstytucji. Autor śmiem twierdzić - stanął na wysokości zadania, i "zbudował" tę biografię w sposób bardzo solidny. A jednak - czeka nas jeszcze w przyszłości wysyp rozmaitych ciekawostek i nieznanych faktów z życia monarchini. Na swoim Kindle na przestrzeni kilku lat zgromadziłem chyba osiem wykupionych e booków na temat brytyjskiej monarchii - prawie do wszystkich wracam. A jak podsumować tę ? Myślę, że ta biografia Elżbiety II ze wszystkich innych dostępnych jest najbardziej solidna.

36 komentarzy:

  1. Chętnie bym przeczytała, aby poznać całą prawdę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam Agnieszko, poszukaj koniecznie papierowej w bibliotekach :-) .

      Usuń
  2. Dobrze, że ta biografia jest napisana w solidny sposób.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brakuje właśnie takich, ale na razie Wiolu już od Windsorów odpoczywam ;-) .

      Usuń
  3. O, dobrze wiedzieć. Super, że książka ma porządną podstawę źródłową. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ma bardzo solidną podstawę, ale lektura jest bardzo długa :-) .

      Usuń
  4. Skoro najbardziej solidna i rzetelna, to warto sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że to pozycja obowiązkowa dla miłośników Elżbiety II. Jak już pisałam wcześniej - nie ma i nigdy nie będzie już takiej królowej. Ja też nie mam Netfflixa i jakoś mnie doń nie ciągnie, lepiej sobie coś poczytać. Świetna recenzja Jardianie. Pozdrawiam wieczornie w porze deszczowej, zwanej jeszcze zimą ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna recenzja. To z pewnością fantastyczna pozycja, którą warto poznać. Na pewno zapoznam się z tym tytułem, mam nadzieję, że będę miała okazję zrobić to jak najszybciej :) Dziękuję za polecenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klaudio, serdeczne dzięki, tym bardziej w czasach, gdy blogi zamierają. Pozdrawiam ! .

      Usuń
  7. To ciekawa postać i na pewno książka bardzo przybliża jej życie i ciekawostki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za polecenie tej książki. Zaproponuję ją do przeczytania osobie zainteresowanej tematem monarchii brytyjskiej. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i ja, pozdrawiam Julito .

      Usuń
    2. Nie pamiętam, czy już pisałam, ale jakiś czas temu czytałam książkę "Elżbieta i Filip. Najsłynniejsza królewska para" Iwony Kienzler. Ciekawie napisana publikacja, ogólnie podpasował mi styl autorki. Jeszcze kiedyś czytałam spod jej pióra książkę o sułtankach. :)

      Usuń
    3. Znana Autorka, pozdrawiam Julito .

      Usuń
  9. O, skoro jest to solidna biografia to aż grzech nie przeczytać. Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo solidna, pozdrawiam i dziękuję za komentarz :-) .

      Usuń
  10. Czasem lubię sięgnąć po dobrą biografię. Historii życia Elżbiety II nie miałam okazji poznać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Też uważam, że wszelakie ekranizacje serialowo - filmowe - znacznie odbiegają od prawdy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedyś miałam ochotę przeczytać którąś z książek poświęconych właśnie Królowej Elżbiecie aczkolwiek jest ich parę na rynku i nie wiedziałam za którą najlepiej się zabrać. Dobrze wiedzieć, że ta jest najbardziej solidna, jak piszesz :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Obejrzałam jeden sezon The Crown i nie podszedł mi. Wolę poczytać biografię. Ta się zapowiada super. Netflix mam jakiś czas i nawet nie narzekam. Przeważnie oglądam polskie, japońskie i koreańskie seriale. Bardzo mi się podobają. Ale co książka to książka.

    Serdecznie Cię pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak Kasiu, pozdrawiam serdecznie dziękując za komentarz.

      Usuń
  14. Ostatnio ta tematyka jest mi bliższa, dlatego chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rodzina Testuje - bardzo mnie to cieszy. Pozdrawiam, wydobyłem Twój komentarz ze spamu, czasem tak jest ;-) .

      Usuń
  15. Chętnie przeczytam. Wolę wersje papierowe książek, dlatego jak będzie w bibliotece to wypożyczę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja bardzo lubię serial Netflixa i z pełną świadomością, że jednak pewnie jest fabularyzowany. Ale po biografię też chętnie bym sięgnęła, bo Elżbieta II żyła i rządziła na przełomie tak ważnych wydarzeń historycznych, że spodziewam się, że to będzie ciekawa podróż.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam Karolino i dziękuję za komentarz .

      Usuń
  17. Chyba jej było ciężko być królowa w dzisiejszych czasach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie Krysiu tak, ale nie poddawała się :-) . Pozdrawiam serdecznie dziękując za komentarz .

      Usuń

Trzy książki, trzy opinie.

  Michał Krupa - "Płytkie groby na Syberii". Lektura książki jest wstrząsająca. Po latach nic nie traci na aktualności, a pozostaj...