niedziela, 4 lutego 2024

2 opinie - Hammond - Dzieje Grecji . / Historia świata śródziemnomorskiego - praca zbiorowa.

 Okładka książki Dzieje Grecji Nicholas Geoffrey Lemprière Hammond źródło zdjęcia:-> Lubimy Czytać. Śródziemnomorze fascynuje mnie od dziecka, poza tym uczę się wciąż greki i odkurzam łacinę. Dzieje Grecji Hammonda - to prawdziwa cegła, liczy sobie blisko ponad 800 stron. I warto w niej czytać i przypisy i aneksy na końcu, jak i w tekście analizować mapy i plany bitew. Wspaniała lektura, obszerna, dociekliwa, wyczerpująca. Wciąga od pierwszych stron, a to za sprawą poetyckiego wręcz języka, który "kupuje" Czytelnik między innymi w opisie warunków naturalnych starożytnej Grecji. Polecam. 

Okładka książki Historia Świata Śródziemnomorskiego praca zbiorowa źródło zdjęcia - > Lubimy czytać. Praca zbiorowa i ujęcie bardzo przekrojowe, od czasów najdawniejszych, po współczesność. Bliska francuskiej szkole historycznej "Annales" - która skupiała się nie tylko na historii politycznej czy wojskowej, ale i życiu codziennym zwykłych ludzi, gospodarce, warunkom naturalnym . Bardzo dużo map, schematów, tabel i analiz. Również polecam.



20 komentarzy:

  1. Oba tytuły prezentują się bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzieje Grecji bardziej mnie zainteresowała. Wartościowe lektury.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię czytać książki historyczne. Te na pewno są mega ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  4. Historia starożytności jest tak bogata, że żadna cegła jej dotycząca mi nie straszna i ciągle mam jej mało, bardzo chętnie do niej powracam. Bitwy i wojny chyba mnie najmniej interesują, ale biorę ją w ciemno z całym dobrodziejstwem inwentarza 😉
    A historię świata po prostu wypadałoby znać, bo jakimś dziwnym trafem lubi ona do nas powracać, w takiej czy innej formie. Jak gdzieś spotkam, którąś z proponowanych przez Ciebie pozycji, to się chętnie z nimi zapoznam.
    Imponujesz mi znajomością łaciny i greki, Jardianie. Serdeczności ślę i wszystkiego dobrego na nowy tydzień 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również ślę serdeczności i pozdrawiam Lutano :-) .

      Usuń
  5. Pierwszą książkę czytałam dawno, dawno, bo na studiach. Druga pozycja jest interesująca właśnie przez opis życia codziennego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Druga książka mnie zainteresowała. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Obie książki są z pewnością warte uwagi, przekazują wiele wiedzy i ciekawostek. Nie jestem do końca pewna, czy to tytuły dla mnie. Gdybym miała okazję, pewnie poznałabym je bliżej. Kto wie, może lektura okazałaby się być dla mnie wciągająca :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś czytałam dużo tego rodzaju publikacji, gdyż kultura Grecka mnie fascynowała.

    OdpowiedzUsuń
  9. Obie książki bym chętnie kiedyś przeczytała. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne intrygujące książki. Podziwiam Cię za naukę łaciny i greki. To na pewno nie są łatwe języki do ogarnięcia. Wierzę, że Ci się uda nauczyć ich do perfekcji. Powodzenia :)

    Miłego weekendu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz Kasiu. Łacina jest odkurzana, a greka w sumie od zera ;-) . Pozdrawiam i Tobie miłego weekendu .

      Usuń

Trzy książki, trzy opinie.

  Michał Krupa - "Płytkie groby na Syberii". Lektura książki jest wstrząsająca. Po latach nic nie traci na aktualności, a pozostaj...