sobota, 30 września 2023

Marcin Luter - John Todd.

Okładka książki Marcin Luter John Todd źródło zdjęcia:-> Lubimy Czytać. Książka poniżej recenzowana pochodzi z księgozbioru Biblioteki Pedagogicznej. Pierwszy raz przygodę z nią zacząłem na drugim roku studiów, potem znów wypożyczałem i znów wypożyczałem. Jak widzicie - cieszy się u mnie specjalną popularnością. Jest to prawdziwa przygoda czytelnicza, od siebie dodam, że bez względu na wyznawany raczej światopogląd. Marcin Luter to postać, która poprzez własne  , intelektualne boje i samotną walkę przed 1517 rokiem - z własnymi demonami i wątpliwościami , chcąc nie chcąc doprowadził do powstania kościoła ewangelickiego. A właściwie kościołów. Początkowo nie chciał tego, chciał jedynie by aktualny Kościół się odnowił, ale przybicie w 1517 roku 95 tez - ostatecznie ruszyło olbrzymią lawinę nie do zatrzymania. Czyta się świetnie, mnie trafiło się bodajże wydanie z 1983 roku. Napisana książka "ze swadą" - wciąż wywołuje u Czytelnika rozmaite refleksje. polecam.

 

30 komentarzy:

  1. I o te refleksje właśnie podczas czytania chodzi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ważna i ciekawa postać w historii kościoła katol. Kosciol nigdy nie lubil zmian, otwarcie sprzeciwiał się wszelkiemu postępowi. A najgorsze w tym jest to, jak traktuje kobiety. Niestety Luter też przypisal im określoną rolę i poparł palenie tzw. czarownic. Nie tylko kościół się boi mądrych kobiet. One zawsze mają pod górkę. Pozdrawiam w piękną sobotę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz Lutano. U mnie deszczowo ;-) .

      Usuń
    2. Lubię jak pada deszcz, a sobota jest zawsze piękna niezależnie od pogody :-)

      Usuń
    3. Zgadzam się ! Odpoczywajmy od upałów :-) .

      Usuń
  3. Jeśli publikacja skłania do refleksji, to świadczy to o jej niezwykłej wartości.

    OdpowiedzUsuń
  4. Postać ciekawa, a skoro jest opisana "ze swadą" to tym przyjemniejsze będzie czytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wpierw pomyślałam, że to lektura nie dla mnie. Jednak tak zachęcająco napisałeś o tej książce, że mam ochotę spytać kiedyś o nią w bibliotece. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kościół chyba znów potrzebuje Lutra.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie
    Świetna recenzja! Przyznam, że i ja mam takie książki, które wypożyczam po kilka razy :) Temat ciekawy, bardzo chętnie zapoznam się z lekturą, to zdecydowanie będzie dobra dla mnie książka :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj muszę przeczytać. Lubię postacie historyczne.

    OdpowiedzUsuń
  9. Poszukam tej publikacji w swojej bibliotece :)
    Tymczasem przeniosłam się do niezbyt lubianej przeze mnie starożytności...

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawa postać, myślę, że ta książka zainteresuje wiele osób.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam te książkę w domu. Ale to nie moja lektura tylko mojego męża.
    Stokrotka serdecznie pozdrawia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj Jardianie. Kiedyś już coś czytałam o Luterze, ale innego autora. To ciekawa postać w historii. Chętnie rzucę okiem na tę lekturę. Pozdrawiam serdecznie Jardianie

    Kasia Dudziak, Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń

Trzy książki, trzy opinie.

  Michał Krupa - "Płytkie groby na Syberii". Lektura książki jest wstrząsająca. Po latach nic nie traci na aktualności, a pozostaj...