niedziela, 10 września 2023

Wiktoria i Oliver Cromwell. /3 opinie/.

 Lytton Strachey - Królowa Wiktoria. Dzieło długie, doskonale się czytające , i będące do tej pory sporym kompendium wiedzy na temat królowej Wiktorii. A postać to zacna, i bardzo kolorowa zarazem. Ta, której wszyscy się bali. Ta, której nienawidzono. Ta, która uzyskała koronę będąc prawie dzieckiem. Polecam ! 

Cromwell i jego wiek - Stanisław Grzybowski. Stanisława Grzybowskiego można nie przedstawiać: pisał on fenomenalne biografie, i taka jest też ta. Napisana z rzetelnością, wspaniałym , miejscami niemal poetyckim językiem, co rzadko się zdarza w prozie historycznej.

Christopher Hill - Oliwer Cromwell i Rewolucja Angielska - czyta się z pewnością gorzej niż Grzybowskiego, ale też jest warta uwagi. Powróciłem do niej po latach. I polecam, jest to zagraniczny Autor, więc i inne spojrzenie na Rewolucję Angielską :-) .

24 komentarze:

  1. Cromwell i jego wiek. Ta opinia z tych trzech najbardziej do mnie przemawia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się, że Grzybowskiego czyta się cudownie, można do niego wracać i wracać.
    Chętnie przeczytałabym o Królowej Wiktorii.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zaznajomiłabym się z publikacją o Królowej Wiktorii. Zacna to postać i takaż pewnie o niej książka. Dobrego tygodnia Jardianie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda na to że to bardzo wartościowa książka.
    Pozdrowienia od Stokrotki

    OdpowiedzUsuń
  5. Zainteresowała mnie książka Cromwell i jego wiek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, Wiolu - powinna być w większości bibliotek :-) .

      Usuń
  6. Wszystkie trzy propozycje wydają się ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie
    Wszystkie propozycje są bardzo ciekawe, żadnego tytułu nie miałam okazji wcześniej przeczytać. Dziękuję za inspirację :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Najbardziej zainteresowała mnie książka Lytton Strachey, czyli "Królowa Wiktoria". ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkie 3 ciekawe, ale najbardziej zainteresowała mnie pierwsza książka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie też najbardziej zainteresowała pierwsza książka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Postać królowej Wiktorii ogromnie mnie interesuje Jardianie. Myślę że po nią sięgnę. Pozdrawiam serdecznie

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezwykła, fakt, po wielu latach budzi emocje, pozdrawiam ! .

      Usuń

Historia społeczna Anglii. Od Chaucera do Wiktorii. - George Macaulay Trevelyan.

  źródło zdjęcia:-> Lubimy Czytać.  Niniejsza książka jest dla mnie pewnym odkryciem. Wprawdzie o historii Anglii i Zjednoczonego Króles...