czwartek, 26 października 2023

Camilla. Prawdziwa historia królowej małżonki. /e - book / . Angela Levin.

 

Nie jest łatwo pisać o Camilli. Z jednej strony przez lata żyjąca w cieniu brytyjskiej monarchii i jej systemu, z drugiej - ostatnimi czasy - koło napędowe tejże. Przez lata żyła w cieniu, przez lata była "tą drugą", by stać się "tą pierwszą" i zostać w końcu Królową Małżonką. Elżbieta II bardzo długo, niemal do swej śmierci - zachowywała dystans do Camilli. Ta jednak, bardzo ciężko pracowała na swoje uznanie i w końcu Elżbiety II życzeniem stało się, by po jej śmierci Camilla w końcu otrzymała tytuł "Królowej Małżonki".

Książkę -  e  - booka szybko się czyta, poza tym taka forma zawsze u mnie wymaga większej uwagi. Co do Netflixa - i "The Crown" - dzięki tej książce nie zamierzam wykupywać dostępu do niego. W książce czegoś pewnie zabrakło, pewnych sensacji, można powiedzieć, że miejscami dziełko jest nieco "lukrowane". Ale: pokazuje Camillę jako właśnie tę kobietę, która zawsze, zawsze wiedziała, jak zadowolić Karola, kiedy mu doradzić, a kiedy zejść z drogi.

38 komentarzy:

  1. Może polecę tę książkę babci, lubi Camillę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tę książkę również ja polecam.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w moje skromne blogowe progi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko, mam nadal pewne problemy z wejściem na Twego bloga, ale spróbuję :-) .

      Usuń
  3. Witam serdecznie
    Tak myślałam, że recenzja tego tytułu pojawi się najwcześniej :) Cóż, zaciekawił mnie, myślę, że mogłabym poznać bliżej Camillę. Książa może wciągnąć nie tylko fanów tematu :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam również Klaudio .

      Usuń
    2. Ja bym się nie chciała narzucać... ale kiedy nowy wpis? Bo tu ludzie czekają! :D

      Usuń
    3. Klaudio, po niedzieli. Dziękuję za pamięć, rozmaite historyczne czytam :-) .

      Usuń
    4. Cieszę się, w takim bądź razie będę zaglądać :)

      Usuń
  4. To na pewno nie było łatwe, takie życie w cieniu innej osoby.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem czemu, ale jakoś nigdy nie wzbudzała we mnie sympatii.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiem, komu mogę tę książkę polecić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O, tę książkę z ciekawością bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakoś nigdy ta osoba nie wzbudzała we mnie fascynacji, ale może książka o niej to by zmieniła.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bez odkrywczych faktów czy sensacji nie przeczytam. Ta postać u mnie nadal będzie w cieniu pierwszej małżonki księżnej Diany

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale rozumiem, tych sensacji właśnie zabrakło, niestety .

      Usuń
  10. Skomplikowane życie pan z arystokracji. W sumie niecodzienne sprawy. Warto poczytać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj Jardianie. Oglądałam tylko pierwszy sezon The Crown i nie zachwycił mnie ten serial. Oglądnęłam z ciekawości nowego Znachora i mam mieszane uczucia. Zdecydowanie wybieram.starą wersję. A wracając do e-booka to myślę, że chyba warto przeczytać.

    Miłego wieczoru

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę przyznać, że ta kobieta mnie zupełnie nie interesuje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię biografie, więc zapewne kiedyś dotrę do jakiejś biografii Camilli, tym bardziej, że mam po dziurki w nosie przesłodzonego wizerunku Diany.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakoś nie mogę przekonać się do Camilli. Jej przeszłość kładzie się cieniem na jej wizerunku.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja nigdy za Camillą nie przepadałam, pewnie z powodu stereotypów, więc chętnie po nią sięgnę, być może pozwoli mi na inne spojrzenie.

    OdpowiedzUsuń

Trzy książki, trzy opinie.

  Michał Krupa - "Płytkie groby na Syberii". Lektura książki jest wstrząsająca. Po latach nic nie traci na aktualności, a pozostaj...