czwartek, 11 kwietnia 2024

Trzy książki, trzy opinie.

 Okładka książki Płytkie groby na Syberii Michał KrupaMichał Krupa - "Płytkie groby na Syberii". Lektura książki jest wstrząsająca. Po latach nic nie traci na aktualności, a pozostaje jedynie ją polecić. Michał Krupa - pół Polak , pół  - Austriak, w wyniku rozmaitych okoliczności trafia do łagru na Syberii. Już wcześniej jednak przeżywa piekło związane z II Wojną Światową. Książka wstrząsająca jak napisałem powyżej, porusza też niezwykłymi barwnymi opisami przeżyć Autora i innych osób, z którymi zetknął go los. Pozostaje w pamięci na długo, na bardzo długo. 

 Okładka książki Historia Szwecji Adam Kersten Adam Kersten - Historia Szwecji. Źródło zdjęcia:-> Lubimy Czytać. Uwielbiam sięgać po przekrojowe historie rozmaitych państw i narodów. I tym razem miałem przyznam, dobrą rękę. Historia Szwecji została przedstawiona od czasów najdawniejszych po okres powojenny. Nieco "trąci myszką" z racji roku wydania, ale jest pełna ciekawostek, dużo wątków polskich - wszak szwedzka historia z historią Polski jest miejscami powiązana. Lektura nie nuży, mnóstwo map, tabel, ilustracji czarno - białych. Polecam. 

 Okładka książki Barbarzyńska Europa Karol Modzelewski źródło zdjęcia :-> Lubimy Czytać. Karol Modzelewski - Barbarzyńska Europa . Lektura nieco zajęła czasu, raczej nie jest do końca przystępna, z racji naukowości swojej narracji - ale - muszę to napisać - jest cenna z racji wielu zawartych ciekawostek, na temat np. zemsty rodowej wśród różnych plemion, rekonstrukcji ich wierzeń, zwyczajów, obyczajów, zawiera bogatą bazę źródłową , literaturę przedmiotu i przypisy. Też polecam. Ps. Aktualnie Jestem w połowie książki Jerzego Krasuskiego - Historia Niemiec - i od razu napiszę, że ta cegła jest pełna mnóstwa ciekawostek, ale nie wiem, czy zdążę z jej lekturą  przed terminem zwrotu



 


26 komentarzy:

  1. Pierwszy tytuł bardzo mnie ciekawi i na pewno przeczytam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Agnieszko, tak właśnie myślałem, że ten tytuł tj. pierwszy, bardziej dla Ciebie :-) .

      Usuń
  2. "Historia Szwecji" mnie zaciekawiła. M.in. ze względu na wątki polskie, o których co nieco wiem, m.in. ze względu na bliskie mi pomorskie tematy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj wyciągasz fantastyczna lekturę. Każdy z tych pozycji jest niepowtarzalna. Dzięki za te tytuły.

    OdpowiedzUsuń
  4. Domyślam się jak wstrząsającą jest lektura książki pt. "Płytkie groby na Syberii". Na taki tytuł muszę mieć odpowiedni czas.

    OdpowiedzUsuń
  5. Każda z przedstawionych przez Ciebie książek jest ciekawa. Wpierw, jak znajdę czas to zabiorę się za Historię Szwecji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Same interesujące tytuły w twoim wpisie :) Każdy ma coś w sobie, każdy wart przeczytania. Chciałabym sięgnąć po każdy, mam nadzieję, że znajdę więcej czasu na czytanie :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Każda z tych książek to cenne źródło wiedzy, ale jakbym miała wybrać do przeczytania jedną, to zdecydowałabym się na publikację poświęconą historii Szwecji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jeśli chodzi o same okładki, to najbardziej mi wpadła w oko pierwsza książka. Tematyka też zresztą ciekawa, ale na razie to za ciężkie dla mnie klimaty.

      Usuń
  8. Interesujące książki. Najmniej mi jest znana "Historia Szwecji", więc po nią pierwszą bym sięgnęła. Pozdrawiam czwartkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaciekawiłeś mnie bardzo tą książką "Płytkie groby na Syberii" Zaraz sprawdzę czy nie mam jej na półce w bibliotece bo okładka wydaje mi się bardzo znajoma.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że jest, pozdrawiam Sylwio dziękując za komentarz :-) .

      Usuń
  10. Wszystkie trzy tytuły niezwykle interesujące Jardianie. Szczególnie ta ostatnia mimo że narracje ściśle naukowa. Zawsze się coś wyłowi. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Historia Szwecji najbardziej mnie zainteresowała. Drastyczne opisy łagrów i Barbarzyńska Europa na razie mnie nie interesują😞

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawe i wartościowe książki czytasz Jardianie.
    Pozdrowienia od Stokrotki

    OdpowiedzUsuń

Trzy książki, trzy opinie.

  Michał Krupa - "Płytkie groby na Syberii". Lektura książki jest wstrząsająca. Po latach nic nie traci na aktualności, a pozostaj...