niedziela, 30 kwietnia 2023

Historia zwierząt kręgowych - Henryk Szarski. /458 stron/ . /Biblioteczna/ .

 Okładka książki Historia zwierząt kręgowych Henryk Szarski Źródło zdjęcia: Lubimy Czytać. Książka ta jest książką biblioteczną. Trafiło się dość leciwe wydanie, niemniej lektura jest bardzo pasjonująca i stanowiła świetną przygodę. Historia bowiem to nie tylko ludzie, cywilizacje, przewroty i przełomy czynione przez wybitne jednostki, ale i śmiem twierdzić - także dzieje zwierząt. Publikacja jest spora objętościowo, ale nie stanowi to żadnej przeszkody. Tym bardziej, że mamy tutaj wiele ciekawostek, i nad wieloma rzeczami wypada przystanąć nieco i przemyśleć pewne rzeczy. Czy rekomenduję ją Czytelnikom? Myślę, że tak, mamy tutaj zamieszczonych wiele schematów i rysunków, i nie tylko przyrodnicy odnajdą się w lekturze dzieła. Swoją drogą  - lektura takich książek od czasu do czasu jest potrzebna, nie można chyba zamknąć się w "czytelniczej strefie komfortu" - ja przyznam, siedzę teraz w starożytności, a poznawanie historii zwierząt kręgowych pozwoliło mi na wiele refleksji i przemyśleń.

16 komentarzy:

  1. Warto sięgać po różne książki i się rozwijać. A świat natury jest fascynujący... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, ja i humanista, i przyrodnik w sumie, chociaż w świecie przyrody wciąż się dokształcam :-) .

      Usuń
  2. Skoro książka skłania do przemyśleń, to wszystko po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Natura. Fauna i flora... Świat zwierząt jest fascynujący. W szkole bardzo lubiłam biologię... Do dziś uwielbiam oglądać filmy przyrodnicze i stale dowiaduję się czegoś nowego o zwierzętach i ich zwyczajach. Opuszczenie strefy komfortu otwiera nas i daje nowe możliwości 🙂

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze w tego typu książkach interesują mnie ciekawostki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaintrygowała mnie ta publikacja. Niby nie do końca moja tematyka, ale może kiedyś dam jej szansę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno mnie zainteresuje. Lubię tego typu książki naukowe i wszelakie ciekawostki ze świata nauki. Zapiszę sobie tytuł.

    OdpowiedzUsuń

Historia społeczna Anglii. Od Chaucera do Wiktorii. - George Macaulay Trevelyan.

  źródło zdjęcia:-> Lubimy Czytać.  Niniejsza książka jest dla mnie pewnym odkryciem. Wprawdzie o historii Anglii i Zjednoczonego Króles...