niedziela, 30 kwietnia 2023

Europa XX Wieku - Antoni Czubiński /473 strony/ /Biblioteczna/ .

 Okładka książki Europa XX wieku Antoni Czubiński źródło zdjęcia: Lubimy Czytać. Historia XX wieku jest w sumie jak studnia bez dna: mamy bardzo wiele źródeł, co związane jest bezpośrednio z rozwojem nauki i techniki. Opiniowana książka była moją lekturą do egzaminu na III roku studiów. Nie jest to w ścisłym znaczeniu podręcznik, lecz synteza bardziej popularnonaukowa. Nie ma tutaj niezrozumiałego języka, co rusz trafiamy na jakąś ciekawostkę, bądź na stwierdzenie, które każe nam właśnie coś wynotować z tej publikacji. Szkoda tylko, że zabrakło map czy ilustracji, ale Europa XX wieku nie pretenduje do miana podręcznika - jak wspomniałem na  początku, tylko do przekrojowej syntezy, skierowanej nie tylko do humanistów.

30 komentarzy:

  1. Dobrze, że książka jest przystępnie napisana i każdy może po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Historia współczesna nie jest dla mnie tak ciekawa jak Starożytność, ale warto ją znać, chociażby po by wiedzieć co się święci, dokąd zmierza ten świat... i jakich błędów trzeba unikać na przyszłość.
    Pogodnej niedzieli i dobrego odpoczynku, Jarku. Idę korzystać ze słoneczka, póki ładnie świeci 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lutano - dziękuję. Na południu pochmurnie i padał deszcz ;-) .

      Usuń
  3. Temat niewątpliwie ważny, bo daje nam obraz naszej rzeczywistości.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama nie planuję sięgać po tę książkę, ale na pewno zaciekawi ona osoby zainteresowane tym okresem historii. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Więcej powinno być takich przystępnie napisanych publikacji. To by wiele osób zachęciło do poszerzania wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się Anka. Niestety, z tym jest różnie : / . Pozdrowienia, dzięki za komentarz.

      Usuń
  6. Witam serdecznie
    Interesujący tytuł, świetnie, że przystępnie napisany. Myślę, że wiele osób po niego sięgnie, po twojej recenzji ja również chętnie przeczytam ten tytuł :) Dziękuję za inspirację!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Może sięgnę. Interesuję się historią, a skoro książka jest przystępna to też na plus. Czasem również muszę sobie co nieco "odświeżyć". ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapisuje tytuł. Chętnie przypomnę sobie i czegoś się nauczę z książki, podręcznika. Poproszę więcej takich propozycji😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już wkrótce będzie więcej takich, siedzę bowiem w podręcznikach przeważnie. Dziękuję za komentarz :-) .

      Usuń
  9. Z jednej strony strony wydaje się, ze to może być fajna lektura. Z drugiej jednak strony, co starożytność to starożytność 😁. Jednak nie mówię nie, bo różnie bywa. Dobrze wiedzieć, po jaka publikacje warto sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak Agnieszko, Ja dziś przyrodnicze, a środa odpoczynek od lektur :-) .

      Usuń
  10. Ja na studiach miałem lekturę obowiązkową ,,Europa" Normana Daviesa. Muszę powiedzieć, że ogrom pracy jaką włożył autor w to dzieło powalił mnie na kolana. Tu kwestia nie mniej ciekawa, bo XX wiek to faktycznie kopalnia różnych wydarzeń historycznych (plus wszelkie wynalazki, zakładanie różnych organizacji międzynarodowych) itp. itd.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Może być interesująca Jardianie, choć nigdy byłam za pan brat z historią współczesną. Pozdrawiam Cię serdecznie. Fajnie, że jesteś i piszesz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu. Twe słowa to miód na me serce, pozdrawiam :-) .

      Usuń
  12. Mam jeszcze podręcznik ze studiów profesora Czubińskiego. Czasem kusi mnie, żeby go sobie odświeżyć :)

    OdpowiedzUsuń

Historia społeczna Anglii. Od Chaucera do Wiktorii. - George Macaulay Trevelyan.

  źródło zdjęcia:-> Lubimy Czytać.  Niniejsza książka jest dla mnie pewnym odkryciem. Wprawdzie o historii Anglii i Zjednoczonego Króles...